Monday, April 27, 2009

Jangan Gelak...

Lawak 1 :

Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia 4 tahun bersiar-siar.Menaiki kereta. Dalam perjalanan si ibu membunyikan hon.


Anak : Naper ibu bunyikan hon, saper org tu?

Ibu : Tu sedara kiter, kenalah hormat.


Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.


Anak : Itupun sedara kiter jugak ke???


******************************************************************************************


Lawak 2 :

Dalam sebuah kebun, terdapat pelbagai pokok buah-buahan, tiba2, kebun tu terbakar, semua buah-buahan musnah kecuali 3 buah je yang terselamat.. buah ape ekk??


1. Buah Cempedak = diluar pagar

2. Buah Keranji = didalam perahu

3. Pisang Emas = dah dibawa belayar...


******************************************************************************************

Lawak 3 :

Pada suatu hari, ada la 3 sahabat berborak di satu kedai kopi.


A : bapak aku terer tau.. korang tau tak gunung everest tu dia pernah daki tau!

B : bapak aku lagi hebat, dia pernah berenang dr semenanjung m'sia ke s'pura.

C : bapak korang tak hebat la. bapak aku lagi hebat. korang tau tak laut mati? dia yang bunuh!!


******************************************************************************************

Lawak 4 :

Di stesen keretapi, ada satu makcik ni dia tanya Attenden kaunter.


Makcik: Dik, keretapi sampai jam berapa??

Attenden kaunter: yang dari Alor Setar sampai jam 2 petang, yang dari Kota Bharu sampai jam 1 petang, yang dari Kuala Lumpur sampai jam 4 petang, yang dari Gemas pulak satu jam lagi sampai la. Makcik nak pergi mana??

Makcik: Tak ke mana. Makcik nak melintas je...


******************************************************************************************

Lawak 5 :

Di tempat kerja...

Majikan : Kamu dipecat!

Pekerja : Tapi saya tidak melakukan apa-apa!!

Majikan : Itu lah sebabnya mengapa kamu di pecat...


******************************************************************************************



-THE END-

2 comments:

Anonymous said...

ahahah XD
sakai.....
(acap)

haziq said...

a'ala acap..
:P